maanantai 4. helmikuuta 2013

RIIKKA TULI PERÄKAMMARIIN

Olen Riikka Jokinen, Kylävoimaa-hankkeessa vastikään aloittanut harjoittelija. Kuulin hankkeen hyvästä tekemisen meiningistä ja tuoreena yhteiskuntatieteiden maisterina näin tilaisuuteni tulleen: Hyvällä meiningillä eteenpäin tähtäävä hanke on omiaan tuomaan minulle projektiosaamista ja kokemusta maaseudun kehittämistyöstä. Toisaalta tuoreena keuruulaisena saan hankkeessa kosketuspintaa uuteen asuinpaikkaani, maaseudun rauhassa yksin ihmetellessä kun ei Keuruu-tuntemus liiemmin kasva.
















Keuruulle olen muuttanut vajaa vuosi sitten. Avomieheni on maanviljelijänä Kivijärven kylällä ja sinne me yritämme rakentaa yhteistä elämäämme. Jyväskylän 20 neliön yksiön jälkeen asumisen väljyys ja ikkunasta avautuvat maalaismaisemat nousivat heti suureen arvoon! Mutta niin oli ihmettelemistä talven koittaessa, kun valaistujen lenkkipolkujen sijaan oven takana tuijotti synkkä pimeys...

Toivon mukaan minulla on myös annettavaa hankkeelle. Olen valmistunut kesällä yhteiskuntatieteiden maisteriksi Jyväskylän yliopistosta ja opinnoissani olen perehtynyt erityisesti maaseudun kehittämiseen niin opinnäytetöissä kuin sivuaineopinnossani. Toivoisin voivani tehdä työtä maaseudun ja laajemmin aluekehittämisen parissa vastedeskin. Ja samalla toivon, että Keuruun maaseutu on meille maalla asuville hyvä asuinpaikka jatkossakin!

Terveisin Riikka


Kirsiltä kommentti:
P.S. Jos ihmettelit vähän erikoista ja hauskaakin otsikkoa, se johtuu siitä että Kylävoimaa-toimisto sijaitsee Kehittämisyhtiö Keulinkin tiloissa käytävän päässä elikkä "peräkammarissa". Tervetuloa juttusille!

www.keuruunkylat.fi